نتایج جستجو برای عبارت :

نقد نقدها

شماره‌ی امسال مجموعه بازی‌های کال آو دیوتی عرضه شده است و به همین
مناسبت هم سایت‌ها و نشریات مختلف حوزه‌ی بازی، نقدها و نمرات خود نسبت به بازی Call of Duty: Modern Warfare
را منتشر کرده‌اند. شماره‌ی امسال کال آو دیوتی با اسم Modern Warfare
عرضه شده، چون سازندگان آن معتقدند که این بازی به اندازه‌ی شماره‌ی چهارم
این مجموعه متفاوت و البته مهم است.
ادامه مطلب
به نام خداوند جان و خرد
هدف از این وبلاگ تامل در جنبه های معنوی زندگی است. تلاش نویسنده بر این است که بدون حاشیه پردازی و مقدمه چینی غیرلازم به سراغ اصل موضوع برود و تا حد امکان بکوشد تا دیدگاه های مطرح شده را با روشنی و وضوح در معرض دید و قضاوت خوانندگان قرار دهد. 
طرح این دیدگاه ها دست کم سه فایده دارد: نخست این که ذهن نویسنده با نوشتن مطالب روشن تر می شود، دوم این که ممکن است پاره ای از نظرات در بردارنده پاسخ هایی برای پرسش های برخی از خوانن
به نام خداوند جان و خرد
هدف از این وبسایت تاملی در جنبه های معنوی زندگی است. تلاش نویسنده بر این است که بدون حاشیه پردازی و مقدمه چینی غیرلازم به سراغ اصل موضوع برود و تا حد امکان بکوشد تا دیدگاه های مطرح شده را با روشنی و وضوح در معرض دید و قضاوت خوانندگان قرار دهد. 
طرح این دیدگاه ها دست کم سه فایده دارد: نخست این که ذهن نویسنده با نوشتن مطالب روشن تر می شود، دوم این که ممکن است پاره ای از نظرات در بردارنده پاسخ هایی برای پرسش های برخی از خوان
   بیست و هشتم اسفند، شاید مناسب ترین زمان برای یک دورهمیِ دوستانه بود که جمع بندی شده ها و نشده های سالی که داشت می رفت رو بریزیم رویِ میز. فرصت ها، چالش ها، کرده ها و نکرده های مجموعه را البته با شیرینی تشکر ها و قاعدتا تلخی نقدها، بگیم و بشنویم. پیشنهادهای اعضاء برای سال نو و انتقاد از بعضی فعالیت های شده و نشده را شنیدیم وچای و میوه را خوردیم و رفتیم به استقبال سال نو.
نمی‌دونم چقدر با کانال سروتاب و فعالیتش آشنایی دارید. سروتاب، روزهای اول با هدف تبادل و فروش کتاب‌های دست‌ دوم ایجاد شد. کاری که بیشتر دلی بود و البته هدف‌‌گذاری‌های مشخصی هم داشت. با این وجود، پس از چد ماه فعالیت، به اجبار برای مدتی با یک تعطیلی درازمدت رو به رو شد.(بخوانید، مدیرش ضعیف بود و خسته بود و زندگی خسته‌اش کرده بود و مدتی درگیر هزار و یک کار بیخودی بود.)
راستش چند روزی هست که به فکر راه‌اندازی دوبارۀ کانال سروتاب افتادم. این بار
هرچه که بیشتر از عمرش کاسته می‌شود او بیشتر به شباهت متضادها پی می‌برد و دلایل تلاش‌هایش محوتر و مسخره‌تر می‌شود. کم‌کم دیگر برگمان و بلاتار و لینچ و تقوایی و بیضایی و کیمیایی برایش فرق چندانی ندارند. دیگر تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس و رئال و بارسا و یووه و اینتر و دورتموند و بایرن و چلسی و منچستر و لیورپول و سیتی قائل نیست. سفر به انتهای شب و جز از کل و اتحادیه ابلهان و عقاید یک دلقک و پیرمرد و دریا و برق نقره‌ای و تام سایر و شازده کوچول
عدم پیگیری برنامه ها که خودش ناشی از این است که تصویر کلی که برنامه های واحدهای مختلف در راستای چه استراتژی است نداریم
تعدد مدیران و سختی زیاد جلب اعتماد و نظر ایشان
نگاه فروشندگی داشتن به کارهای منابع انسانی ما نباید ایده مان را بفروشیم مثل یک فروشنده ما باید نیاز درخواست کننده را بشنویم طوری با یک دید جامع نیاز او  و سایرین پوشش داده شود به او پاسخ دهیم حالا شاید ما برای اینکه راه حل مان عمومی و برای همه سازمان باشد، کاملا متناسب بانیاز فر
بسم الله الرحمن الرحیم
این نوشتار سعی برآن دارد که به اقدامات فرهنگی قشر روحانیت پس از انقلاب اسلامی در کشور بپردازد
البته گرایش مقاله بیشتر به سمت طرح مسائلی است که غالباً تئوری و فرهنگ آن از ناحیه این قشر آگاه و اندیشمند (حوزه و روحانیت) به جامعه القا شده و در راستای عملی ساختن و اجرایی نمودن آن نیز اقدامات وسیعی انجام گرفته است.
اگرچه ممکن است این اقدامات به نتایج درخور انتظاری دست نیافته، و یا با دسیسه های دشمنان به گرایش های مخالفی کشید
به نام خداوند جان و خرد
هدف از این وبلاگ تامل در جنبه های معنوی زندگی است. تلاش نویسنده بر این است که بدون حاشیه پردازی و مقدمه چینی غیرلازم به سراغ اصل موضوع برود و تا حد امکان بکوشد تا دیدگاه های مطرح شده را با روشنی و وضوح در معرض دید و قضاوت خوانندگان قرار دهد. 
طرح این دیدگاه ها دست کم سه فایده دارد: نخست این که نویسنده امیدوار است با نوشتن، به خودآگاهی بیشتری برسد، دوم این که ممکن است پاره ای از مطالب این  وبلاگ در بردارنده پاسخ هایی بر
قریب به دوازده سال است که وحید جلیلی را میشناسم و از نزدیک با او آشنایم. یعنی از وقتی که توانستم جایگاه خودم در جهان را بشناسم و خوب به دست و پا و چشم و گوشم، و انچه می بینم و می شنوم، انجا که هستم و جایی که می روم، نگاه کنم با او آشنا شدم و این رفاقت و این رابطه برادری و البته گاها شاگرد استادی ادامه داشته است. فارغ از بعضی نقدها به او، منظورم نقدهای درون خانوده ای است، احترام بی نهایتی برای تفکر و طرز رفتار و عقائد و تجربه هایش قائلم. و نقش او را
- همه چی میگذره.
- اوهوم، همه چی. به عنوان گونه انسان خیلی سخت‌جان هستیم. به همه چی عادت می‌کنیم.
 
در انتهای این مکالمه بود که متوجه شدم، در حال عادت کردن به این وضعیت جدید در زندگی‌م هستم. از همان روزهای آغازین مرتب نوشته‌هایی را در مورد مراحل مختلف سوگ می‌خواندم و می‌دانستم که نباید برای بهتر شدن حالم، خودم را تحت فشار بگذارم. به هر حال این تجربه، همیشه جز سخت ترین تجربیاتی بوده که بشر از اولین روزهایی که واحدی به نام قبیله را ایجاد کرده ب
عدم پیگیری برنامه ها که خودش ناشی از این است که تصویر کلی که برنامه های واحدهای مختلف در راستای چه استراتژی است نداریم
تعدد مدیران و سختی زیاد جلب اعتماد و نظر ایشان
نگاه فروشندگی داشتن به کارهای منابع انسانی ما نباید ایده مان را بفروشیم مثل یک فروشنده ما باید نیاز درخواست کننده را بشنویم طوری با یک دید جامع نیاز او  و سایرین پوشش داده شود به او پاسخ دهیم حالا شاید ما برای اینکه راه حل مان عمومی و برای همه سازمان باشد، کاملا متناسب بانیاز فر
بیانیه گام دوم انقلاب
 (4)
 دفاع ابدی از نظریه‌ی نظام انقلابی
انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان می دهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بی‌عمل می شمارد، امّا به هیچ بهانه‌ای از ارزش هایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمی گیرد. انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده
فیلم لاتاری را چند ماه پیش دیدم و برایم جالب بود که شبکه افق، در ایام نوروز این فیلم را پخش کرد چون هر چه فکر می‌کنم، با معیارهای این شبکه جور درنمی‌آید.
به نظرم، یکی از مهمترین نقاط ضعف این فیلم، عدم توانایی نویسنده برای تفکیک غیرت ایرانی و عقاید تکفیری‌ها بود. مثلاً آن صحنه آخر فیلم که دوربین مداربسته، تصویر موسی را نشان می‌دهد که بالای سر جنازه آن مردک هوسباز ایستاده، برای من یادآور حمله داعش به مجلس ایران در خرداد سال 96 بود تا غیرت ایر
اسپویل چیست | معنی واژه اسپویل
 
اسپویل برگرفته از واژۀ Spoil است و به معنای لو دادن، ضایع کردن، از بین بردن و خراب کردن است.اصطلاحا به لو دادن و مطرح کردن داستان و ماجرای یک کتاب یا فیلم برای شخصی که از آن موضوع خبری ندارد، اسپویل کردن می‌گویند.همچنین به توصیفی از یک متن یا داستان که ممکن است ترتیب وقایع و جزئیات مهم یک داستان، فیلم و ... را لو دهد و باعث شود که خواننده، تمایل خود را برای مطالعه کردن متن اصلی از دست بدهد، اسپویلر یا افشاساز گفته
نقدها و نظرها-کتاب "نبض خیس صبح"آخرین اثر دکتر سروش دباغ در باب صاحبِ "هشت کتاب"، سهراب سپهری‌ست. ابتداً ممنونم از ایشان که این اثر گران‌سنگ را به من هدیه دادند و مرا هم‌نورد افق‌های دور کردند. امیدوارم بتوانم در این مجال اندکی شما را با این اثر خواندنی آشنا کنم و از زوایای معرفتی آن چیزکی بگویم. چنانکه می‌دانید کتاب حاضر پنجمین اثری‌ست که مستقلاً توسط این فیلسوف برجسته‌ی اخلاق درباره‌ی "پروژه‌ی عرفان مدرن" و خاصه شاعر بنام معاصر سهراب
دستبند هوشمند می بند 4 شیائومی خرداد ماه وارد بازار شد و حال وانگ هوانگ، موسس و رئیس هوامی (شرکتی که می بند را برای شیائومی تولید می ‎کند) گفته که در حال توسعه ‎ی می‎ بند 5 (Mi Band 5) است. این خبر از طرف وب ‎سایت Wareable منتشر شده است. 
وانگ هوانگ گفته که هنوز زمان دقیق انتشار می بند 5 مشخص نیست، اما مرحله‎ی تولید آن با شرکت شیائومی شروع شده و به زودی وارد بازار خواهد شد. انتظار می‎رود که این دستگاه سال آینده وارد بازار شود. از آنجایی که هوانگ گفته
 
 
صفحات شخصی و نوشتار های شخصی حاصل دیدگاه پدیدار شناختی خود فرد استاما ماحصل گفتگوهای پیش آمده منحصرا اخلاق گرا، غیر جانبدارانه، حق مدار نیست. چون هر انسان برگرفته از دنیا پدیدار شناختی اش، خودش را بر حق میداند و در بحث و جدل ها نباید منتظر نتیجه اخلاق گریانه بود.در راستا پست قبل و صحبت ها باید یاد آور شوم، در دایره جغرافیایی زندگی می کنیم که تعریفی از آزادی و رفاه اجتماعی در آن وجود ندارد و حتی راهی برای رسیدن به آن.بین ملت و دولت کانالی
   
این انیمه از روی یک مانگا* اقتباس شده. داستان تقریبا اینطوری شروع می شه که دختر ناشنوایی (نیشیما) وارد یه مدرسه می شه اما همکلاسی هاش با رهبری پسری به نام ایشیدا مدام آزارش می دن تا اینکه به خاطر همین آزار و اذیت ها نیشیما از اون مدرسه میره و همه تقصیرها میفته گردنِ ایشیدا و اینبار نوبت اونه که اذیت و طرد بشه... سال ها از اون اتفاق گذشته و ایشیدا الان پسریه افسرده، منزوی و تنها! اون این رو نتیجه همون کارهای بدِ خودش می دونه پس تصمیم می گیره که
✅کو گوش شنوا...؟
✍️ مسعود طولابی:
از حادثه لرزد به خود قصر نشینان/ ما خانه به‌دوشان، غم سیلاب نداریم
اصلا چه فایده دارد؛ گفتن این حرف‌ها، نقدها، نصیحت‌ها، طنزها، شعرها...
چاره‌ای نیست؛ برای این‌که ما هم از قافله عقب نمانیم کاغذ سفیدی را سیاه می‌کنیم و خونِ خودکار بی‌گناهی را بر دل کاغذ جورکش می‌ریزیم.
  ((اما کو گوش شنوا...؟))
حکایت امروز برخی از مسئولان بسیار بسیار محترم ما، حکایت کودکی است که آن‌قدر از دست پدر و مادرش کتک خورده که دیگر پ
اسامی برگزیدگان جشنواره را اعلام کرده‌اند. نفرات اول تا سوم را. من نیستم در این فهرست. هر دومرحله‌ی قبل که اثرم خودش را کشاند بالا و‌ بالأخره به فینال رسید هیجان‌زده شدم، تپش قلب می‌گرفتم و درحالی‌که نمی‌توانستم یک‌جا بند شوم به حیاط می‌رفتم و چنددقیقه‌ای به کنتور برق خیره می‌شدم بعد دور خانه می‌چرخیدم. و یکم بعدتر از آن به خودم می‌آمدم که چطور از هیجان و خوشی، گُر گرفته‌ام و چنددقیقه بی‌وقفه بلند بلند حرف زده‌ام و به آدم‌های دور
 
ما هم به خیلی از اتفاقات اداری و جاری کشور انتقاد جدی داریم. خیلی از مسئولان سر جای خود قرار ندارند. تبعیض ها گاه ملال آور و اعصاب خورد کن است. بی غیرتی بعضی مسئولان و فشل بودن بعضی نیروها کشور را عقب نگه داشته است. بانندبازی و سیاسی کاری و جناح گرایی باعث گوشه گیری بعضی از نخبگان شده است. بخشی از شعائر و اهداف انقلاب فراموش شده و ...
به مجلس و دولت و عدلیه و بیت رهبری و سپاه و سیستم فرهنگ و اقتصاد و خدمات و ... گله هایی جدی وارد است. معتقدیم هر جا ک
ما عمدتا جریان اصولگرا را با حاکمیت و
رهبری مخلوط می‌کنیم. جریان اصولگرایی جوری رفتار می‌کنند که خود را به رهبری بچسبانند.
لذا هر کسی بگوید بالای چشم سپاه ابروست می‌گویند با حاکمیت زاویه پیدا کرده است.
اگر کسی بگوید سپاه اینجا بد عمل کرده است می‌گویند یعنی به رهبری انتقاد کرده است.
این تصور که سپاه هر کاری می‌کند حتما واو به واو را رهبری موافقت کرده و رضایت داده
است، نگاه غلطی است. این تصور که اصولگرایان با حاکمیت و رهبری یکی هستند، هم
تصو
ما عمدتا جریان اصولگرا را با حاکمیت و
رهبری مخلوط می‌کنیم. جریان اصولگرایی جوری رفتار می‌کنند که خود را به رهبری بچسبانند.
لذا هر کسی بگوید بالای چشم سپاه ابروست می‌گویند با حاکمیت زاویه پیدا کرده است.
اگر کسی بگوید سپاه اینجا بد عمل کرده است می‌گویند یعنی به رهبری انتقاد کرده است.
این تصور که سپاه هر کاری می‌کند حتما واو به واو را رهبری موافقت کرده و رضایت داده
است، نگاه غلطی است. این تصور که اصولگرایان با حاکمیت و رهبری یکی هستند، هم
تصو
اگر فکر می‌کنید بعضی آدم‌ها خلاق به دنیا می‌آیند و شما از چنین موهبتی بی‌بهره هستید، اشتباه می‌کنید. برخی آدم‌ها خلاق‌ترند، چون خلاقیت را در خود پرورش می‌دهند. درحقیقت، کارشناسان معتقدند خلاقیت از اساس مهارتی آموختنی است. پس مانند هر مهارت دیگر، باید با تمرین و کوشش خلاق بودن را یاد بگیرید. خواستن کافی نیست و برای خلاق‌بودن باید هرروز تلاش کنید و خودتان را به‌سوی افکار نو و ایده‌های روشن سوق دهید. اما باید بدانید که بیشتر وقت‌ها ب
چند روزی است خبری مبنی بر سوءاستفاده یکی از معاونان شهردار بابل از
شرایط معلق استخدامی کارگران و بکارگیری آنان در زمین کشاورزی خود در فضای مجازی
منتشر شده که واکنشی رسمی نسبت به رد یا تأیید آن دیده نشده است.
تنها کسی که تلاش نموده در صحت این خبر تشکیک نماید دوست پهن پیکری
است که خودش از اساس با رانت وارد شهرداری گردیده و سابقه برخورد فیزیکی وی و
اوباش همراهش با منتقدان شهردار اسبق هنوز از اذهان عموم پاک نشده و معمولا در هر
موضوعی که وارد می ش
نصف فامیلش سابقه امنیتی دارند؛ حالا یا عضو نهادهای امنیتی بودند یا از طرف نهادهای امنیتی مورد تعقیب قرار گرفتند!
او و برادرش را پدر فیک های شهرشان می شناسند.
ایام انتخابات مجلس، مبتکر بی اخلاقی رسانه ای در امر تبلیغات بود. یک منزل را اجاره کرده و در اختیار سه تیم رسانه ای قرار داده بود. یک کارتن بزرگ سیم کارت آورده بود، همه اش هم ناشناس.
هر یک از این سه تیم وظیفه مجزایی داشتند.
یک گروه فقط باید درباره او تبلیغ می کرد و حرف های خوب می زد.
یک گروه
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای کاهک، سبزوار – درگذشتهٔ ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون،انگلیس) نویسنده و جامعه‌شناس، پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برا
فیلمسازی حرفه مزخرفی است. فیلم‌ساختن، معنی‌اش ارتباط با تماشاگران، رفتن به جشنواره‌ها، خواندن نقدها و مصاحبه‌ کردن‌ نیست. معنی‌اش این است که هر روز صبح، ساعت شش از خواب بیدار شوی. یعنی سرما، یعنی باران، یعنی گل و شُل، و اجبار به حمل پروژکتورهای حجیم و سنگین!

فیلم‌سازی یک حرفه‌ی اعصاب‌خُردکُن است که در یک نقطه‌ی مشخص از آن، مجبور می‌شوی همه‌چیز را در درجه‌ی دوم اهمیت قرار بدهی؛ حتی خانواده‌، احساسات و زندگی خصوصی‌ات را. البته شای
با توجه به نقدها و نظراتی که در مورد پست مربوط به پدرسالاری دریافت
کردم در تکمله بحث پیش چند نکته را متذکر می‌شوم


 

بحث های جامعه شناسی همیشه چندعاملی بوده اند. در واقع به دلیل
پیچیدگی انسان و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری انسان از عوامل مختلف این بحث ها تک
ساحتی نیستند. قطعا در این مورد خاص عوامل متعددی دخیل هستند. اینکه ساختارهای دولت
خیلی اوقات با یک مادرشاغل همراهی نمیکند؛ یا حتی اینکه بعضی مردان سختی های یک
همسر شاغل را نمی‌پذیرند و در نتی
سلام
خوشبختانه یا متاسفانه اهل سینما رفتن نیستم و اگر قرار باشد فیلمی را ببینم ترجیح می‌دهم صبر کنم تا نسخه‌ی خانگی آن منتشر شود. از فیلم‌هایی که با خودم قرار دیدنش را گذاشته بودم فیلم «شبی که ماه کامل شد» است. هنوز نقدهای احتمالی نوشته‌شده درباره‌ی این اثر را نخوانده‌ام، باید فیلم را ببینم تا دچار پیش‌داوری نشوم بعد اگر حس و حال و وقتش بود نقدها را مطالعه کنم.
درباره‌ی این فیلم در صفحه‌ای که ویکی‌پدیا برای آن ساخته آمده است:
«شبی که م
مردی که نتونه بازیگر بشه منتقد میشه!
تحلیل سریال نون.خ. از نگاه مخاطب و مصرف فرهنگی/ تلویزیون و زندگیِ‌روزمره راجر سیلورستون.
 
✍️. سجاد کرمی نامیوندی
لذت تماشای سریال‌های عامه‌پسند مانند نون.خ. یا پایتخت این است که بیننده می‌تواند دنیای تخیلی این سریال‌ها را به سرعت با زندگی روزمره‌اش مرتبط سازد، و راهی برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران را فراهم کند. به عنوان مثال در جمع اعضای خانواده یا دوستان خود در مورد سکانس‌های مختلف فیلم صح
این سریال از دیدگاه من اثری کاملاً مارکسیستی است![1] در این اثر فلسفه و ادبیات مکتب مارکسیسم به روشنی بیان شده و نابودی فرهنگی که مکتب مارکسیسم به دنبال آن است از شاخصه‌های اصلی این سریال محسوب می‌شود.
 
 
شخصیت «بابا پنجلی» یکی از شخصیت‌های اصلی سریال به دلیل بیماری آلزایمر رفتارهای معقولی نداشت و وقتی تمسک او را به باور‌های مذهبی نمایش می‌دهیم، گویی قصد تمسخر مناسک را داریم. این همان شیوه‌ای است که مارکسیست‌ها از آن بهره‌برداری می‌ک
این سریال از دیدگاه من اثری کاملاً مارکسیستی است![1] در این اثر فلسفه و ادبیات مکتب مارکسیسم به روشنی بیان شده و نابودی فرهنگی که مکتب مارکسیسم به دنبال آن است از شاخصه‌های اصلی این سریال محسوب می‌شود.
 
 
شخصیت «بابا پنجلی» یکی از شخصیت‌های اصلی سریال به دلیل بیماری آلزایمر رفتارهای معقولی نداشت و وقتی تمسک او را به باور‌های مذهبی نمایش می‌دهیم، گویی قصد تمسخر مناسک را داریم. این همان شیوه‌ای است که مارکسیست‌ها از آن بهره‌برداری می‌ک
هوالمحبوب
دو سال و نیم است که داستان می‌نویسم، نه مداوم، نه با پشتکار، اما می‌نویسم، طبعا هیچ کس در طی دو سال و نیم فعالیت به جاهای درخشانی نمی‌رسد، اما همین که بتواند خودش را از حداقل‌ها بکند و به جرگۀ متوسط‌ها بپیوندد، همین که چند نفر بگویند که تو استعدادش را داری، برایش کافی است. توی این دو سال و نیم، خیلی چیزها یاد گرفته‌ام، از داستان و شکل و شمایلش تا ادب و اخلاق و مرام، از صبوری و پشتکار تا رفاقت کردن. توی جلسۀ نقد ده، دوازده داستانی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
یادداشت هایی که در چند پست منتشر می شود نقدها و تحلیل های کوتاه من از فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال (جشنواره سی و هفتم) است که تصمیم گرفتم در اینجا هم منتشر کنم که بماند و بعدا نیز بتوانم به آن ها رجوع کنم یا دوستان علاقمند هم در جریان قرار بگیرند.
 
فیلم "روز بلوا" سوژه ی خوبی دارد. سوژه ای که شاید باور نمی شد که بهروز شعیبی بخواهد به آن ورود کند. فساد در جمهوری اسلامی و در بین شخصیت های به ظاهر معتبر و سرشناس نظام. و
به بهانه تبرئه یکی از پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام

برادر موجّه و خوشنامی که عمرش را در راه شهدا و اهل بیت علیهم السلام
خرج کرده با شکایت امام جماعت یکی از مساجد بابل به دادگاه رفت که حکم تبرئه او
دیروز صادر شد. تمام مدتی که از جریان تشکیل این پرونده مطلع بودم به عنوان یک
طلبه خجالت می کشیدم که یک هم لباس من بخاطر چند کلمه حرفی که آخرش هم ثابت نشد،
از یک ریش سفید مومن شکایت کرده است.

چندی پیش هم شاهد ائتلاف دو طیف حجتیه و فتنه در شکایت از یک رو
سرخ‌پوست، آخرین ساخته‌ی «نیما جاویدی» است. فیلمی که به عقیده‌ی من نه تنها با فاصله‌ی بسیار زیاد، از ساخته‌های پیشین کارگردان بهتر است، بلکه یک پله نیز، بالاتر از سایر فیلم‌های جشنواره‌ی امسال می‌ایستد.
نامزدی در هفت رشته‌ی سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر و دریافت سیمرغ بلورین جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران، شاهدی بر این مدعاست.
داستان فیلم، زندانی قدیمی در اواخر دهه‌‌ی چهل شمسی را تصویر می‌کند که قرار است تخریب شود و رئیس آن نعمت جاه
امسال بخاطر کمبود عجیب وقت، خیلی دستچین تر فیلم دیدم، و چند تا فیلم خوب هم ندیدم، که امیدوارم هفته بعد از جشنواره توی اکرانهای خصوصی بتونم بلیت گیر بیارم. بنظرم جشنواره خوبی بود ، فیلمهای متوسط رو به بالای زیادی داشت.
الان که دارین این پست رو میخونین احتمالا توی راه بسمت انارک هستیم... ایشالا همه مسافرا سالم برن و برگردن :-) خداحافظ
+ طلا
من خیلی وقته که به تعریف و تمجید کسی از فیلم یا بد و بیراه گفتنش توجه نمیکنم! فیلم خودمو میبینم. هرچند گوشه چ
سرخ‌پوست، آخرین ساخته‌ی «نیما جاویدی» است. فیلمی که به عقیده‌ی من نه تنها با فاصله‌ی بسیار زیاد، از ساخته‌های پیشین کارگردان بهتر است، بلکه یک پله نیز، بالاتر از سایر فیلم‌های جشنواره‌ی امسال می‌ایستد.
نامزدی در هفت رشته‌ی سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر و دریافت سیمرغ بلورین جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران، شاهدی بر این مدعاست.
داستان فیلم، زندانی قدیمی در اواخر دهه‌‌ی چهل شمسی را تصویر می‌کند که قرار است تخریب شود و رئیس آن نعمت جاه
این روزها به دلیلِ مشغله‌ی بلاحَدّم اصلا
فرصت تمرکز روی موضوع منطق ریاضی ندارم اما الان دوباره فرصتی دست داد تا یک ساعتی
موضوع را ادامه بدهم (صد البته کنار مترو-اتوبوس خوانی این کتاب).

 
راستش کلا موضوع منطق ریاضی برایم سوال
بود، غیر از دانستن قواعد ترکیب صدق و کذب جمله با فصل و عطف و شرط و شرط دو طرفه
و نقض، چه چیز بیشتری باید بدانیم؟ نکته دقیقا همین است: هیچی! موضوع منطق ریاضی چیزی
کاملا درونِ ریاضی است، راجع به منطق نیست، می‌گوید اگر بشود
پنج‌شنبۀ هفتۀ گذشته بود که دل‌م هوای این را کرد که کتابی که در حال خواندن‌ش بودم را کنار بگذارم و کتاب جدیدی را شروع کنم. کتابی که سریع بخوانم‌ش و بعد از آن دوباره برگردم سر کتاب نخست. کوتاه‌بودن‌ش برای‌م مهم بود. بلند شدم و نگاهی به قفسه‌ام انداختم. کتاب‌هایم را تقریبن براساس قطر و قطع‌شان مرتب کرده‌ام؛ آن‌ها که قطر بیش‌تر و قطع بزرگ‌تری دارند سمتِ راست‌اند و آن‌ها که قطر کم‌تر و قطع کوچک‌تری دارند سمت چپ. پس رفتم سراغ سمت چپی‌
رهپویان هدایت:

توهین و اهانت به منتقدان از جمله شیوه هایی است که
سرکردگان فرقه ها به آن متوسل می گردند تا کم بودهای علمی و منطقی خود را به این
وسیله جبران کنند. در حقیقت نداشتن جواب منطقی در
پاسخ  به نقدها و ترس از گریزان شدن مریدان فریب خورده از فرقه،
سردمداران را به اظهار چنین رفتارهایی مجبور می کند.

این شیوه شنیع در بین سردمداران فرقه
ضاله بهائیت کاملا رایج بوده و آنان نه تنها منتقدان بلکه جمیع انسان ها را به
دلیل اینکه به اباطیل فرقه ای
نقدها و نظرها-کتاب "نبض خیس صبح"آخرین اثر دکتر سروش دباغ در باب صاحبِ "هشت کتاب"، سهراب سپهری‌ست. ابتداً ممنونم از ایشان که این اثر گران‌سنگ را به من هدیه دادند و مرا هم‌نورد افق‌های دور کردند. امیدوارم بتوانم در این مجال اندکی شما را با این اثر خواندنی آشنا کنم و از زوایای معرفتی آن چیزکی بگویم. چنانکه می‌دانید کتاب حاضر پنجمین اثری‌ست که مستقلاً توسط این فیلسوف برجسته‌ی اخلاق درباره‌ی "پروژه‌ی عرفان مدرن" و خاصه شاعر بنام معاصر سهراب
یک زن ایرانی‌ام.
وقتی کشورم به دستاور غرور آفرینی میرسه و ماهواره به فضا پرتاب میکنه؛ وقتی مهندسای کشور مرزهای علم رو جابه جا میکنن، وقتی پزشکای کشورم گرونترین داروها رو بومی سازی میکنن و توی اهدافشون درمان بیماری‌هایی که دنیا هیچ حرفی براش نداره گذاشتن، من یک زن ایرانی‌ام.
اونجا که کشورم در انتخابات سال‌های دور آبستن فتنه‌ها شد و ماه‌ها اموال عمومی و امنیت خیابونا طعمه آتش شد تا همین سالهای نزدیک که انتخاب دوستانم کسی جز آقای روحانی
​​​​​​
 
ه‍ن‍ر س‍ی‍ر و س‍ف‍ر / آل‍ن‌ دوب‍ات‍ن‌(De Botton, Alain)؛ ت‍رج‍م‍ه‌ گ‍ل‍ی‌ ام‍ام‍ی‌.
‏ انتشارات ن‍ی‍ل‍وف‍ر‏‫، چاپ دوم: پاییز1387.‏
‏‏‫۲۸۶ صفحه‏. مصور.
‏‏‏‫ع‍ن‍وان‌ ب‍ه‌ ان‍گ‍ل‍ی‍س‍ی‌: ‎The art of travel, c2002
‏‏موضوع: مسافرت -- فلسفه
‏ سخن درباره کتاب هنر سیر و سفر بسیار است برخی آن راستوده اند و عده ای کتاب را ضعیف و بی رمق توصیف کرده اند. کتاب فاقد پیشگفتار مولف و مقدمه مترجم است؛با داستان آغاز می شود اما  داستان مشخصی
ویژه برنامه ابوذر تا کویر با عنوان «سازه کتاب تصویر» دکتر علی شریعتی مزینانی در ایستگاه مترو شریعتی تهران رونمایی شد.

  به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از ایرنا؛ این آئین عصر شنبه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه و با حضور برخی از مسئولان شهری، هنرمندان و دوستداران کتاب بخصوص طرفداران دکتر شریعتی برپا شد.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در حاشیه مراسم سازه کتاب علی شریعتی با عنوان ابوذر تا کو
 
یکی از دوستان، ذیل مطلب مربوط به دکتر کریمی، نظری را ارسال نمود که به احترام ایشان عینا در صفحه اصلی وبلاگ منتشر می کنم. با توجه به ارسال خصوصی نظر، نام این عزیز را از ابتدای پیام حذف کردم. چند توضیح مختصر را در ذیل آن درج می کنم:
سلامبا احترامبرخی رفتارها به نوعی در انسان ملکه می شود که تغییرش مشکل است و حتی با در قیامت محشور می شود.نفی همه و کوبیدن اجتماعات سیاسی و انسانی و تشکیلاتی برای اثبات یک مطلب و یا یک شخص همواره در نوشته های شما وجود
دقیقا بعد از پست بدورد تا اردیبهشت(که چقدر هم عنوانش ترسناک بود :) ) سه روز طاقچه بی نهایت بردم و عملا خودم را در کتاب غرق کردم و رکورد خودم را هم شکستم. در سه روز 11 تا کتاب خوندم!!!!دیشب که تازه زمان کتاب خونیم تموم شده بود کلی فکر کردم به اینکه این پست رو چطور شروع کنم...ولی همه آغاز هایی که تو ذهنم بود رو یادم رفته الان! و متاسفانه باید مستقیم شروع کنم.
نقد 11 تا کتابی که خوندم رو الان می نویسم اینجا، و نقدها همه گودریدز گونه و کوتاهن. چون میخوام هم
اجازه بدهید قبل از ورود به بحث استراتژی تمرکز از نگاه مایکل پورتر، روند بحث استراتژی را تا این لحظه با هم مرور کنیم.
ما بعد از تعاریف مقدماتی استراتژی، از سطوح مختلف استراتژی حرف زدیم. دیدیم که استراتژی در سه سطح:  دپارتمانها، کسب و کار و سطح کلان شرکت، قابل تعریف است.
بعد از بین این سه لایه استراتژی، به سراغ استراتژی کسب و کار رفتیم. به عبارتی سطح میانی را برای شروع بحث انتخاب کردیم. درس نگاه هلی کوپتری به استراتژی کسب و کار، سعی کردیم دیدگاه
کتاب مهره حیاتی از جناب ست گادین را چندماه پیش خواندم .قبل تر ها بیوگرافی نویسنده را در متمم خوانده بودم اما از طرز فکر و نگاهش چیزی نشنیده بودم ، تا اینکه یک روز به توصیه ادریس عزیز این کتاب در لیست خریدهایم جای گرفت.محتوای کتاب حرفای نو و جذابی داشت ، از همان نیمه های کتاب بود که مصمم شدم در مورد آن بنویسم ، دوست داشتم با کسی راجع به آن همصحبت شوم یا در فضای دیجیتال ست گادین را جستجو میکردم. حتی یکی تاثیرات مستقیم این کتاب در من تلنگر برای شرو
زندگینامه استیو تواتز
 
 
استیو تولتزمختصری در خصوص استیو تولتز:
 از سری مقالات برسی زندگینامه نویسندگان
استیو تولتز، رمان‌نویس استرالیایی در سال 1972 به دنیا آمد. کتاب جزء از کل اولین رمان استیو تولتز است که در سال 2008 منتشر شد و رمانی طنزآلود است که داستان یک خانواده‌ی مطرود استرالیایی را روایت می‌کند. داستان کتاب جز از کل درباره‌ی زندگی پسری آرمان‌گرا به نام جاسپر دین و پدرش، مارتین دین است که «منفورترین مرد استرالیا» است. همچنین تری
کتاب مهره حیاتی از جناب ست گادین را چندماه پیش خواندم .قبل تر ها بیوگرافی نویسنده را در متمم خوانده بودم اما از طرز فکر و نگاهش چیزی نشنیده بودم ، تا اینکه یک روز به توصیه ادریس عزیز این کتاب در لیست خریدهایم جای گرفت.محتوای کتاب حرفای نو و جذابی داشت ، از همان نیمه های کتاب بود که مصمم شدم در مورد آن بنویسم ، دوست داشتم با کسی راجع به آن همصحبت شوم یا در فضای دیجیتال ست گادین را جستجو میکردم. حتی یکی تاثیرات مستقیم این کتاب در من تلنگر برای شرو
فیلم جنگی و درام ۱۹۱۷ ساخته سم مندس و با بازی ریچارد مدن و بندیکت کامبربچ اخیرا به‌روی پرده سینماها رفت و توانست امتیازات خوبی را از منتقدان سینمایی بگیرد.
 
 
 
فیلم ۱۹۱۷ یکی از جدیدترین آثار درام و جنگی شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست کارگردان بسیار خوبی به‌نام سم مندس، نویسنده و کارگردان فیلم Revolutionary Road (جاده انقلابی)، فیلم Away We Go (جایی که می‌رویم)، فیلم Spectre (اسپکتر)، فیلم Skyfall (اسکای فال)، فیلم Jarhead (جارهد)، فیلم
:small_red_triangle:جوانهای مومن #انقلابی تقریبا همیشه منتقد جدی تکرار بی‌محتوا و بی‌عمل حرف‌های رهبر انقلاب توسط مسوولین اجرایی و تقنینی و خطبای جمعه و ... بوده‌اند اما وقتی اکثر متنهای سخنرانی اتحادیه‌ها و سایرین مقابل رهبر انقلاب را می‌بینیم عمدتا یا تشریح وضع موجود کشور است یا تحویل دادن حرفهای رهبری به خود ایشان! بسیار کم می‌بینیم فعالین دانشجویی که به سبب فعالیت‌ها و ادعاها باید بتوانند #راهکار هایی برای وضع کشور در سطح خود ارائه دهد، ا
کتاب مهره حیاتی از جناب ست گادین را چندماه پیش خواندم .قبل تر ها بیوگرافی نویسنده را در متمم خوانده بودم اما از طرز فکر و نگاهش چیزی نشنیده بودم ، تا اینکه یک روز به توصیه ادریس عزیز این کتاب در لیست خریدهایم جای گرفت.محتوای کتاب حرفای نو و جذابی داشت ، از همان نیمه های کتاب بود که مصمم شدم در مورد آن بنویسم ، دوست داشتم با کسی راجع به آن همصحبت شوم یا در فضای دیجیتال ست گادین را جستجو میکردم. حتی یکی تاثیرات مستقیم این کتاب در من تلنگر برای شرو
مقدمه
مشکل و معضل عمومی ما در علوم انسانی و اجتماعی و فلسفه‌ی علم و ... در ایران، تعصب و پافشاری اصحاب این علوم بر صحیح و قطعی بودن مبانی ترجمه شده از علومی است که سالهای گذشته از طریق ترجمه وارد ایران شده ولی این روزها حتی در زادگاه خودشان هم خریداری ندارند.
تعصبی که موجب می‌شود تکنوکراتهای دولتی در ایران، هر سخن متفاوتی را غیر علمی بدانند درحالیکه در بعضی موارد، خود مطرح کنندگان این مباحث هم بعدها نظرات دیگری در رد یا تکمیل نظرات گذشته‌ی
اوایل اردیبهشت بود. عرض خیابان میرزای شیرازی را رد می‌کردم که گوشی‌ام زنگ خورد. جلوی نشر چشمه که رسیدم جواب دادم. آقای کاردر بود. گفتم: «چه حسن تصادفی! خودم هم کارتان داشتم.» پنج دقیقه پیش از الفیا بیرون زده بودم. حرف آقای کاردر بود. تازه دبیر روایت الفیا شده بودم. تجربه‌ی فیروزه‌ی آقای کاردر را می‌خواستم بدانم. حرفم که تمام شد کارش را گفت. «یک روایت پنج هزار کلمه‌ای درباره‌ی محرم از شما می‌خواهم. قرار است در جلد دوم مجموعه‌ی کآشوب منتشر ش
 
الگوریتم Hawk گوگل درباره چیست؟
در حالت کلی، این الگوریتم به عنوان فیلتری در جستجوهای محلی محسوب می شود. قبل از این به روز رسانی، کسب و کارهایی که از نظر جغرافیایی نزدیک هم بوده و از نام و حیطه کاری مشابهی برخوردار بوند، به عنوان موارد تکراری محسوب می شدند. به عنوان مثال، مناطق توریستی که پر از رستوران، کافی شاپ و هتل بودند، تحت تاثیر این حالت قرار می گرفتند و بعضی از آنها که با همسایه های خود مشابه به نظر میرسیدند، در جستجوهای محلی فیلتر می
تحریر محل نزاع
توجه به مسئلۀ زن‌بودن و و
اولویت دادن به زنانگی، از مسائلی است که با ورود به دوران مدرنیته و
پیروی نهضت تجددطلبی غربیان، در نقد و نظر و ادبیات ما هم وارد شد. بررسی
آثار ادبی با چنین رویکردی قطعا می‌تواند از جهاتی مفید باشد؛ اما باید دقت
داشت معلوم نیست توجه به این مسئله تا چقدر در ارزشیابی و داوری کلی
ادبیات زنان مهم است یا نیست. و یا اینکه زیبایی و اهمیت اثری ادبی که
مولفش یک زن است تا چقدر به این مسئله وابسته است یا نیست.
س
تحریر محل نزاع
توجه به مسئلۀ زن‌بودن و و
اولویت دادن به زنانگی، از مسائلی است که با ورود به دوران مدرنیته و
پیروی نهضت تجددطلبی غربیان، در نقد و نظر و ادبیات ما هم وارد شد. بررسی
آثار ادبی با چنین رویکردی قطعا می‌تواند از جهاتی مفید باشد؛ اما باید دقت
داشت معلوم نیست توجه به این مسئله تا چقدر در ارزشیابی و داوری کلی
ادبیات زنان مهم است یا نیست. و یا اینکه زیبایی و اهمیت اثری ادبی که
مولفش یک زن است تا چقدر به این مسئله وابسته است یا نیست.
س
نقد نقدها
     مردم ما که از اوضاع نابسامان نارضایتی دارند، و غالباً هم حق دارند، از این واقعیت که خود آنها منشاء بخشی از این نابسامانی ها هستند غافلند.  شعر معروف ناصرخسرو تداعی میشود که از ماست که بر ماست.  منظور اینکه آنها که طرف مقابل اعتراض ما هستند آنها نیز خود بخشی از ما هستند و لذا تا وقتی ما خود از "ما" نقد نکنیم در همواره بر همان پاشنه همیشگی خواهد چرخید که تاکنون چرخیده.  تا ما به مشکلات اخلاقی و فرهنگی خود پی نبرده و در صدد اصل
- تفاوت ها در کجاست؟ چرا برخی کشورها و ملت ها در چنان وضعیت اسفناکی هستند که هیچ امیدی به بهبود اوضاع و شرایط شان نیست و روز به روز در جهالت و فقر بیشتری فرو می روند ولی برخی کشورها و ملت های دیگر کاملاً برعکس مسیر آنها در حرکتند؟
 
- چه عواملی روی این تفاوت فاحش تاثیرگذار هستند؟
 
- تاریخ جهان در مورد فقر و غنا ی ملت ها چه چیزی برای گفتن به ما دارد؟
 
- نقش حکومت ها و ملت ها چگونه بر این روند تاثیر می گذارد؟
 
- برای ما که در ایران زندگی می کنیم و با
«فیل در تاریکی» رمانی پلیسی نوشته‌ی قاسم هاشمی‌نژاد، نویسنده، مصحح، مترجم، منتقد و شاعر ایرانی است که ابتدا در سال ۱۳۵۵ به صورت پاورقی روزنامه‌ی رستاخیز جوان منتشر شده و بعدتر در سال ۱۳۵۸ توسط انتشارات کتاب زمان به چاپ رسیده است. این رمان «به خاطر وجود دو نوع سانسور پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، نادیده گرفته شد و دیده نشد: یکی سانسور حکومتی و دیگری سانسوری در سوی دیگر طیف سیاسی از سوی روشنفکران چپ که هر اثری را که به زعم آنان در خدمت توده‌ها
جلال آل‌ احمد قصد کرده بود در دو اثر به تاریخ معاصر
ایرانیان و مدرن‌شدن‌شان توجه نشان دهد؛ «غرب‌زدگی» و بعد از آن «در خدمت و خیانت
روشنفکران». صرف نظر از این‌که آل ‌احمد تا چه اندازه درکی درست و دقیق از نظریه‌ها
و نظریه‌پردازان غربی داشته است، می‌توان پرسید آیا بر مبنای تحلیل‌های او در این
دو کتاب، توانسته بود متنی یک‌دست و معتبر ارائه دهد؟
 با عنایت به اندیشه‌ها
و نقدهای یکی از فیلسوفان ملّی این سرزمین یعنی جواد طباطبایی، «ملاحظات
«فیل در تاریکی» رمانی پلیسی نوشته‌ی قاسم هاشمی‌نژاد، نویسنده، مصحح، مترجم، منتقد و شاعر ایرانی است که ابتدا در سال ۱۳۵۵ به صورت پاورقی روزنامه‌ی رستاخیز جوان منتشر شده و بعدتر در سال ۱۳۵۸ توسط انتشارات کتاب زمان به چاپ رسیده است. این رمان «به خاطر وجود دو نوع سانسور پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، نادیده گرفته شد و دیده نشد: یکی سانسور حکومتی و دیگری سانسوری در سوی دیگر طیف سیاسی از سوی روشنفکران چپ که هر اثری را که به زعم آنان در خدمت توده‌ها
امام را بیشتر بشناسیم 
7188
به قلم دامنه. به نام خدا. بخش دوم. فقیهِ قائم. قسمت یازدهم. این بحث را صبح امروز در مدرسۀ فکرت نوشتم: امام با ورود به ایران، مدتی در مدرسه‌ی علوی و رفاه تهران مستقر شد و انقلاب را رهبری کرد و در ۱۰ اسفند ۱۳۵۷ با شکوه و استقبال عظیم، به قم بازگشت. زیرا امام می‌گفت: «من هر جا باشم، قمى هستم و به قم افتخار مى کنم. دل من پیش قم است و قمى.»
 
امام ۱۱ ماه در قم، در منزل آیت‌الله شیخ محمد یزدی مستقر شد و سپس در ۲ بهمن ۱۳۵۸ به علت ع
احمد الحسن رهبر جمعیت مذهبی انصار المهدیاست.
احمد الحسن
شناسنامه
نام کامل
احمد اسماعیل صالح

نام مستعار
یمانی

زادروز
۱۹۶۸

زادگاه
بصره،  عراق

دین
اسلام-شیعه

اطلاعات سیاسی
سمت
رهبر جریان انصار المهدی

فعالیت‌ها
حمایت از تظاهرات 2016 و 2018 در عراق

وبگاه رسمی
https://www.almahdyoon.co

ن
ب
و

او که مدعی است نسبش به امام مهدی باز می‌گردد، در بصره و جنوب عراق متولد شده‌است. او ادعا می‌کند از علم امام مهدی بهره برده و در پایان سال ۱۹۹۹ و با دستور امام مهدی
شاه دوماد عروس اومد اسب سمند و سر بتازبس که خوشگله عروس به آسمون میکنه نازسرنا و دهل ببین با چه نشاط کرده سازسر راه کنار برین دوماد میخواد نار بزنهسیب سرخ انار سرخ به دومن یار بزنهبه سر عروس خانم شاباش کنین نقل و نباتاین لباس پر یراق به قامتش چه خوب میادهمگی کف بزنین باهم بگین شاباش شاباشسر راه کنار برین دوماد می خواد نار بزنهسیب سرخ انار سرخ به دومن یار بزنهمادیون سم طلایی عروس چه رامشهراه میره آروم آروم میدونه عروس سوارشهزیره روبند زری چش
ارز دیجیتال چیست ؟
در ابتدا بگذارید کمی دقیق‌تر راجع به خود واژه‌ی «ارز دیجیتال » صحبت کنیم. ارز دیجیتال ترجمه عبارت انگلیسی Digital Currency می‌باشد. Digital Currency نوعی از ارز است که به صورت دیجیتالی یا الکترونیکی وجود دارد. در واقع این نوع از ارز به فرم فیزیکی موجود نیست. از ارزهای دیجیتال (یا ارز دیجیتالی) با نام‌های پول دیجیتالی (digital money)، پول الکترونیکی (electronic money)، ارز الکترونیکی (electronic currency) یا وجه نقد سایبری (cyber cash) نیز یاد می‌شود. 
ارزهای
روش‌های مختلفی که در تحلیل فیلم و اثر هنری به کار می‌روند، هر کدام
مبتنی بر انسان شناسی، هستی شناسی، معرفت شناسی، ارزش شناسی و عرفان خاصی هستند،
حتی اگر تصریح بدان نداشته باشند. البته ممکن است گاهی برخی روش‌ها در برخی مبانی،
نسبت به هم نزدیک یا دور شوند. مثلا روش فرمالیسم، همان گونه که آمد، مبتنی بر
مبنای کانتی که در کتب «نقد عقل محض» و «نقد عقل عملی» و «نقد قوه حکم» بدان رسیده
است، بنا شده‌اند و لذا برای اینان فرم اصالت بیشتری دارد و هنر ب
دوره و شماره: دوره 1، پاییز 88 - مسلسل 1، بهار 1388
کیفیت پیدایش و انتزاع مفاهیم کلی PDF
حیثیت تقییدی در حکمت متعالیه PDF
فص یونسی در حکمت نفس انسانی PDF
بررسی تقریر علامه طباطبایی از برهان صدیقین PDF
نفس‌الامر PDF
 
دوره و شماره: دوره 1، زمستان 88 - مسلسل 2، زمستان 1388 
فطرت نمونی زبان دین و قرآن PDF
جبر فلسفی از نگاه قاعده ضرورت سابق (نقد و بررسی قاعده «الشیئ ما لم یجب لم یوجد») PDF
معجزه و قانون علیت PDF
سیر تطوّر تبیین فلسفی وحی از فارابی تا ملاصدرا PDF
 
دوره و ش
جامعه می‌برَد.
آثار نوربرت الیاس (1990-1897) جایگاه مهمی در نظریۀ اجتماعی معاصر دارد و به‌خوبی نشان می‌دهد ترکیب مؤلفه‌های پویای جامعه‌شناسی کلاسیک با بهره‌گیری روشنفکرانه از شواهد تجربی گوناگون چه ثمراتی در بر خواهد داشت. اصطلاحات و مفاهیم ابداعی او برداشت‌های خشک علوم اجتماعی پیشین را متزلزل می‌کند و فهم خوانندگان را به فراسوی منازعات لاینحل مبتنی بر ثنویت‌هایی نظیر فرد/جامعه یا دولت/جامعه می‌برَد.
الیاس در شهر برِسْئاو به دنیا آمد
رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طی سلسله‌یاددا
 
 
رضا براهنی شاعر، رمان‌نویس، داستان‌نویس، منتقد و نظریه‌پرداز ادبی، فعال سیاسی، مترجم و مدرس دانشگاه‌ در ایران و خارج از کشور و رئیس سابق انجمن قلم کاناداست. او  در سال ۱۳۱۴، در تبریز به دنیا آمد. خانواده‌اش زندگی فقیرانه‌ای داشتند و وی در ضمن آموزشهای دبستانی و دبیرستانی به ناگزیر کار می‌کرد.  چشم گشودن در خانواده‌ای بی‌سواد و فقیر و روی‌آوردن به کار در کارخانه‌های مختلف، تصاویری است که رضا براهنی، کودکی خود را با آن‌ها بیا
معماری هر دوره، پژواک زندگی مردم زمان است. اما آن‌چه که در تاریخ از معماری‌ یک دوره می‌ماند عموما بخش محدودی از عرصه معماری‌ست که توسط حکومت‌ها یا قدرت‌های منطقه‌ای یا اربابان ثروت و ... طرح‌ریزی و اجرا می‌شود. معماری بدنه مردمی هر زمان، به دلیل عدم برخورداری از کیفیت ساخت، ابعاد کوچک و تغییر ذائقه‌ها و ...، خیلی زود جای خود را به آثار نسل بعد می‌دهد و این میان پروژه‌هایی که به لحاظ وسعت و کیفیت و تاثیرگذاری فراتر از زمان خود بازی می‌کن
چه کسی راست می گوید؟
چرا شهید مطهری در هفته نامه (زن روز) مقاله می نوشت؟
شاید بهترین کار در این روز پاسخ به شبهه ای در باره استاد و معلم شهید حضرت آیت الله مرتضی مطهری است ،که سالهای متمادی در گوشه کنار شنیده می شود ولی پاسخ مناسبی هم به آن داده نشده است.
مطلب این است که بعضی توهم عصمت آن شهید والا مقام را پیدا کرده و هر مطلب و هر عملی از این شهید بزرگوار را معیار درست و نادرستی اعمال دیگران فرض کرده اند ، بر خلاف فرمایش قرآن کریم و حضرات معصومین

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها